Referat af Generalforsamlin i BC Kvik, 31. maj 2024
Referat fra BC Kviks generalforsamling, fredag den 31. maj 2024.
1. Valg af dirigent
Thorstein blev valgt.
2.Bestyrelsens beretning
I starten af året havde vi ikke tennishallen mellem 19.00-20.00. Undervejs i sæsonen
gjorde Ole indsigelse, da tiden mellem 19.00-20.00 ikke blev brugt til unge under 20 år, og
vi fik dermed tiden tilbage igen.
Desværre er det samme problem i den kommende sæson. Vi har først hallerne fra
kl.20.00-23.00. Ole har gjort indsigelse mod dette igen.
Ole og Steffen har været til møde med Kultur Østerbro i forbindelsen med ombygningen,
hvor de blandt andet har kunnet komme med fejl, mangler og ønsker.
Vi mangler stadigvæk medlemmer. Ole og Steffen deltager i et møde med DGI, hvor der
vil være snak om tendenser og medlemsudvikling i badminton, erfaringsudveksling samt
fokus på hvordan man får nye spillere. ´
Ole havde søgt om hallen om onsdagen i juli måned. Af en eller anden grund har vi fået
mandag. Dette har vi sagt nej til. Ole sagde, at man kan spørge RBK, som har fået baner
om onsdagen, om vi også må komme og spille, hvis der er nogle, der ønsker dette.
Tilslut takkede Ole for gode arrangementer samt takkede Asger for et godt og hyggeligt
klubmesterskab.
Jeanet fremlagde spilleudvalgets beretning.
Jeanet sagde, at det fungerer fint med de nye skabe, Helle sørger for bold, Ole for øl og
Kim for køleting.
Jeanet fortalte, at veteranholdet endte som nummer sidst, og dermed rykker ned.
Jeanet takkede Asger for hans store arbejde med spilleprogram og afvikling af
klubmesterskabet. Vinderne vil få en flaske vin og 1 t-shirt.
Jeanet fortalte, at det havde været en kæmpe udfordring med altid at lave gode
spilleplanener i år, da vi ikke har været så mange spillere samt ombygningen, og vi har
haft medlemmer til prøvetræning, hvor niveauet ikke altid har matchet vores niveau.
Asger har lavet et nyt it- program til afvikling af kampene om onsdagen. Han fortalte om
programmet. Det skulle gerne sikre gode og jævnbyrdige kampe. Vi skal på spilleaftenen
efter hver kamp melde tilbage til Asger, om hvor mange sæt, som vi har vundet eller tabt.
Systemet rangerer spillerne. I systemet er det også muligt at indtaste ønskede kampe.
Der var opfordring til, at man stadigvæk kommer til spilleudvalget, hvis man er utilfreds
med noget eller hvis noget kan gøres anderledes, så vi har mulighed for at gøre noget ved
tingene eller gøre tingene bedre.
Bestyrelsens beretninger blev godkendt.
3. Regnskab forelægges til godkendelse
Steffen fremlagde regnskabet, og regnskabet blev godkendt.
4. Kontingent
Uændret kontingent.
5. Indkomne forslag.
Der var ikke kommet nogen forslag.
6. a. Valg af formand – Ole Rasmussen blev genvalgt
b. Valg af kasserer – Steffen Sorth var ikke på valg.
7. Valg af spilleudvalgsformand
Jeanet Saabye ikke på valg.
8. Valg af resterende bestyrelsesmedlemmer
Helle Rohde blev genvalgt
Mette Thorup ikke på valg.
Jakob Rodenberg blev valgt som suppleant
9. Valg af spilleudvalg
Jeanet Saabye, Helle Rohde, Mette Thorup og Birgit Krogh Johansen og Jacob
Rodenberg blev alle genvalgt til spilleudvalget. Desuden blev Asger Klindt valgt ind i
spilleudvalget.
10. Valg af revisor
Henrik Vilhelmsen blev genvalgt.
Mark Jørgensen blev genvalgt.
Revisorsuppleant
Gisela Bay blev genvalgt.
11. Eventuelt
Der blev udtrykt stort tak til spilleudvalget mm for deres arbejde.
Efterårsarrangementet bliver den 25. oktober, hvor Christoffer har arrangeret mad og
vinsmagning.
Steffen fortalte, at han har afmeldt betalingsservice, og medlemmerne skal nu indbetale på
MobilePay.
Ole spurgte, hvad det ville betyde, hvis vi får banerne fra 20.00-23.00. Nogle sagde, at de
stadigvæk ville komme, Nogle sagde, at man måske kun vil spille 1 time, Nogle vil
overveje, om de vil komme.
Der bliver stadigvæk holdt øje med, om vi benytter banerne. For at kunne beholde
banerne kom Steffen med det forslag, at man kunne spørge andre klubber, om de vil
komme ud at spille om onsdagen, og ligeledes vil vi kunne komme ud at spille på deres
badmintondag.
I forhold til at få nye medlemmer blev der opfordret til at kigge på DGI’s og Dansk
Idrætsforbunds hjemmeside. Der ligger råd til, hvordan man kan få flere medlemmer.
Endvidere kommer Birgit, Frank og Mette T med forslag til nyt indhold på vores
hjemmesiden. Jacob opdaterer hjemmesiden.
Bestyrelsen kan overveje, om der i fremtiden skal være så mange personer i
spilleudvalget, nu hvor der er lavet et spilleprogram.
Ole Rasmussen Steffen Sorth
Formand Kasserer
Jeanet Saabye Mette Thorup
Bestyrelsesmedlem Bestyrelsesmedlem
Helle Rohde
Bestyrelsesmedlem
Referat ved Helle Rohde, 06.juni 2024